Word verspreider van Hoop

We helpen jou om Hoop te verspreiden in je eigen omgeving. Er is Hoop is een campagne waaraan je eenvoudig mee kunt doen. Meedoen aan is tenslotte makkelijker dan zélf iets verzinnen. Als christenen ken je je eigen omgeving het beste. Jullie gaan op je eigen manier aan de slag en gebruiken de materialen, zodat je die niet zelf hoeft te maken. Gebruik het campagnemateriaal van ‘Er is Hoop’ en verwijs daarmee naar erishoop.nu! Dat is een plek voor (nog) niet-christenen met verhalen van Hoop, getuigenissen en laagdrempelige cursussen.

Dus jij en je medechristenen hangen posters en vlaggen op, versturen kaarten en zijn zichtbaar in de wijk. Die materialen verwijzen naar een online omgeving die getuigt van de Hoop in Jezus Christus.

 

Nog makkelijker voor jou

Maak in je kerk gebruik van een gratis toolkit met bijbelstudies, preekschetsen en een kleurplaat voor kinderen. Daarnaast kun je materialen bestellen voor de zichtbaarheid in je omgeving. Wil je een zo groot mogelijk bereik? Betrek dan de kerken in jouw buurt én verspreid gezamenlijk Gods liefde en hoop.

Doe mee aan de ‘Er is Hoop’-campagne!

Agapè is de nieuwe ‘Er is Hoop’-campagne gestart en jij kunt – eenvoudig – meedoen. Wellicht heb je wel eens gehoord van de campagne in de jaren ’80. Deze had grote impact en was tot zegen voor Nederland. Nu voelt Agapè zich opnieuw geroepen om door middel van een ‘Er is Hoop’-campagne heel Nederland te bereiken met dé boodschap van hoop. Hoop die onophoudelijk en onuitputtelijk is in Jezus Christus! Dat kan niet zonder jou.

 

Verwijs zoekers naar een online platform

Jij gebruikt in je eigen omgeving de materialen, zoals posters, vlaggen en kaarten. Deze verwijzen naar het online platform Erishoop.nu. Bekende en minder bekende christenen delen hier hun hoopvolle getuigenis door middel van blogs en video’s. Het platform zet de zoekende Nederlander aan het denken en biedt de mogelijkheid om een cursus te volgen. De belangrijkste boodschap is die van de Heer Jezus die oneindige hoop en eeuwig leven geeft. Het doel is dan ook om zoekers op een eenvoudige manier te helpen om Jezus persoonlijk te leren kennen.

 

Jij bent nodig!

Wil jij ook, alleen of samen met anderen, in jouw omgeving hoop zichtbaar maken? Doe mee! De eerste stap is het enthousiasmeren van anderen. Want Hoop verspreiden, doen we met elkaar. Als we het samen doen, is de boodschap van Hoop luid duidelijk zichtbaar. Samen kleuren we Nederland oranje!

Als er eenmaal voldoende draagvlak en enthousiasme is om ook in jouw woonplaats de campagne vorm te geven, download je het draaiboek erbij waarin dat vol nuttige informatie staat hoe je een succesvolle campagne kunt starten.

Wil je meer informatie, mail dan naar [email protected]

Niet zelf organiseren, maar wel in actie komen

Maar wat nu als je eigenlijk meer wilt doen? Misschien ben je niet zo’n organisator, maar wil je wel graag meehelpen.

Op dit moment kun je in elk geval op de volgende manieren helpen:
Je kunt altijd bidden voor deze campagne of je aanmelden voor het werk in de backoffice. Zodra de campagne groeit, is het nodig dat het team meegroeit.

Mail naar [email protected] voor meer informatie over het gebedsteam wil of als je je wilt aanmelden als vrijwilliger.

Lokaal naar Landelijk

We hopen en bidden dat steeds meer woonplaatsen in Nederland meedoen aan de ‘Er is Hoop’-campagne. De campagne begint klein en verspreidt zich steeds verder, zoals de rimpelingen veroorzaakt door een steen in een vijver. Maar uiteindelijk komt de hele vijver in beweging. De snelheid waarmee dat gaat is afhankelijk van de snelheid waarop christenen en kerken ‘instappen’ en voor hun omgeving de campagne op poten gaan zetten. Ons gebed is dat heel christelijk Nederland in beweging komt om samen de cruciale Bijbelse boodschap van Hoop te brengen. Wanneer de actie een landelijk karakter krijgt, betrekken we ook de landelijke media.

 

Geef aan de ‘Er is Hoop’-campagne

Sta je wel achter de ‘Er is Hoop’-campagne, maar heb je geen tijd? Overweeg dan biddend om een gift te doen. De ontwikkeling en lancering van deze campagne kost veel geld. Ga op deze manier samen met ons op weg om Hoop te verspreiden in Nederland.