Oef, dat is een confronterende vraag. Schieten er al namen in gedachte? Een neef, vriendin of sportmaatje? Weet je dat 8 van de 10 mensen in Nederland niet in een persoonlijke God gelooft? En juist diegene die in jouw gedachten komen, moeten van Gods liefde horen. Want hoe kunnen ze anders Jezus leren kennen? In Romeinen 10 vers 14 staat: “Hoe kunnen mensen God aanroepen als ze niet in Hem geloven? Hoe in Hem geloven als ze niet van Hem gehoord hebben? Hoe van Hem horen als wij het niet vertellen?” Dus ben jij bereid om Gods liefde te laten zien? En om ze te vertellen over Jezus Christus?

Hoe bereik je die ene persoon in jouw omgeving?

Bij die laatste zin begint het spannend te worden. Want hoe doe je dat dan? Hoe kom je op een natuurlijke manier in contact met niet-christenen én laat je ze ook nog weten wie Jezus is? Het liefst genieten we in eigen kring van het christen-zijn. Maar zo heeft Jezus het niet bedoeld. Natuurlijk is het mooi dat je in God kunt geloven en met je mede-christenen geniet van het gemeente-zijn. Maar hoe bereik je jouw omgeving, die ene persoon, op een natuurlijk manier met het evangelie?

Er zijn veel manieren om die boodschap door te geven. Dat weten we dankzij jarenlange ervaring met evangelisatie. Wat voor type mens ben jij zelf? En wat heb jij nodig om getuige van Jezus te zijn in jouw omgeving? Is dat een specifieke training? Een beweging waar je bij aansluit? Of een project waar je aan bij wilt dragen?

Jij bent onderdeel van Gods plan

Wanneer je leeft in relatie met Jezus dan vind je rust, kom je tot bloei en ga je leven vanuit Zijn liefde. Dat gun je toch je vriend, tante en buurman ook? Word onderdeel van Gods plan om de wereld te bereiken met de liefde van Jezus. En vergeet niet: je omgeving bereiken met de liefde van Jezus is slechts voor een deel mensenwerk. God inspireert en helpt je door zijn Heilige Geest.

Wanneer je Matteus 28 leest, zie je duidelijk dat de opdracht in vers 19a ‘Ga op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.’ tussen twee beloften ingeklemd staat. Namelijk dat Jezus alle macht en alle kracht op aarde heeft, én dat hij met je zal zijn alle dagen van je leven.

Doe het samen

Veel christenen voelen een drempel om de deur uit te stappen en écht christen te zijn in hun eigen omgeving. Daarom adviseren we je om een aantal christenen in je woonplaats te verzamelen en samen een training te volgen of een missionaire activiteit in je eigen omgeving te starten.. Bijvoorbeeld de ‘Er is Hoop’-campagne. Als je daar hulp bij nodig hebt, neem dan gerust met ons contact op via [email protected]. We helpen je graag!